4.12.2011

don't you know you got your daddies eyes?

Gecen sene usendigim icin yazamamis olmam herseye komple usendigim anlamina gelmiyor haliyle. Aslinda baya da uretken bir sene gecirdim diyebilirim. Bunlardan bir tanesi lowlight vision augmentationlari.
Yalnis okumadiniz arkadaslar. Artik sayemde cok az isikta bile gorebilecegiz. Tipki Riddick gibi....
Neyse
Zaten Riddick'ten sonra bu icadim uzerine dusundum.
Wikipedia abimizin soyledigine gore Riddick kisisinin gozleri (ki karanlikta gorur Ridcan) icin bir patent alinmis bile. Adamlarin teorisi "gozdeki hucrelerin arasina nano kureler koyalim boylece hucrelerin aldigi isik miktari arttirilmis olur"a dayaniyor. Lakin hucre boyundaki kurecikler gozun boyutunu cok degistirmez mi? Retorik soru falan ama gercekten yumruk kadar gozu insana geri takmaya calismalari bana sacma geliyor.

Ben bunun yerine kedi ve kopek gibi yol tutusu bizden daha iyi olan hayvanlarin gozleri uzerine dusundum. Bu hayvanlarin (bir cok omurgalinin yani) gozlerinde tam mercegin arkasinda yari gecirgenyari opak bir zar bulunuyor (kendisi tapetum lucidum olarak bilinir). Bu zarin islevi isigin goz kuresi icinde daha uzun sure kalmasini saglayip isigin az oldugu yerlerde bile gorus saglamaktir. Ote yandan bu isik bir kere mercekten gectikten sonra bu zardan gecince kirilir. Bu nedenle tapetum lucidum denen parca yuzundeb bizim kedi hala okumayi ogrenemedi. Net goremiyor cocuk.

Neyse,
aleti ve proseduru anlatayim da sonra dikkati toplamakla ugrasmiyim.

Once gozlerini gelistirmek isteyen kisi alinir. Piercingleri varsa cikartilip MRI cekilir. Goz ici ceperi sekli ve alani hesaplanir. Contact lenslerin yapildigi malzemeden goz icini kaplayacak kadar bir kuremsi (ileriye bakan kisminda silier kaslarinin olusturdugundan biraz daha genis bir alani delik olan bir kure) uretilir. kurenin dis kismi yansitan yuzeri disari gelecek sekilde tek yonlu ayna haline getirilir.

Elimizde gozumuzun icini cart kaplayacak bir kure var mi?
Yok evet de olursa su sekilde goza yerlestiriyoruz

Goz doktoru olmadigim icin komle sallagidim bir prosedur bu...
Gozun ust ve altina 2 adet birer cmlik kesik acilir. (olcuyu attim) neyse
Elimizdeki kure katlanarak ust kesikten sokulurken alt kesikten de vitreous sivi cikartilir sonra ayni sivi ust kesikten katli kurenin icine doldurularak kurenin sismesi ve ic yuzeyi kaplamasi saglanir.

Bu sekilde retinanin hemen dibinde ve yari saydam degil tam saydam bir tapetum lucidum elde etmis oluyoruz.

Yalniz goz hakkinda bildiklerim liseden kalma. Yazarken isimleri ogrenmek icin Wikibeye baktim. Sanirim goz ici sivisi sorun cikarabilir. Cunku anladigim kadariyla lensle goz arasina sivi dolar. Siviyi inorganik yapsak?

Ya simdi dur burda kimseye sormadan kendi kendime atiyorum... Belki goz tabibine sorsam yok olmaz bisi yuru evladim falan diyecekler? Moralimi bozmamam lazim.
Lens ve prosedur mantikli gorunuyor.

Puanlamayi da kendim yapiyorum heh.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder