2.11.2010

Pistanbul

Benim zamanımdan önce İstanbul güzel bir kadına benzetilirmiş. Çocukluk dönemimin sonunda bu güzelliği sadece parası olanların rahartça yaşayabildiğini farkettim. Daha sonra bu şehrin orospuluğu Sulukule mahsulüne döndü (ve evet ilginçtir ki oradaki kaçak genelevlerle ilgili bilgi sahibiyim). Eskiden ada vapuruna binerken eldiven giymemiş kadınlara bayağı gözüyle bakılırken ben şemsiyeye şemşiye dendiği zamanlarda doğdum. Şehir ne zaman varoş kaltağından "su katılmamış öküz"e dönüştü bilemiyorum. Yağmur çiselerken yoğmıra şömsiya nidaları yükseliyor artık buralarda. Bir noktada, ki o kadar da uzak bir gelecek değil, ayakkabılarının topuğuna basmadığı için insanlar dışlanacaklar. Biz Türküz konu başlığında listelenen özelliklerden sadece her Türk asker doğar lafı önem taşır oldu. Anne ve kızkardeş kutsallığı da sadece dilde mesela. Sokakta annesine küfredildi veya kız kardeşine laf atıldı diye adam bıçaklayabilen humanoidler eve döndüklerinde kardeşlerini dövüp annelerini tehdit ederek paralarına el koyabiliyorlar üstelik. Kızın hayatında başına gelmiş tek tük güzel şeyse kilim seçerken "Seni o kilime dürüm yapar yerim." şeklinde atılmış laf gibi şeyler oluyor. Öküzlük cinsiyetle bağlantılı olmadığından stereo olarak geliyor ve aynen geldiği gibi kanıksanıyor. Kitap okumanın entellik, enteliğin zayıflık olarak algılandığı bir şehir artık burası. Aslında şehirden çok köpeklerin bile cinsel obje olarak göründüğü ancak seksin imasının dahi, küfürler haricinde, tü kaka cıs olduğu büyük bir köy. İnsanlarının Araplara özenmeye başlaması din adamları tarafından güdülmeye başlandıkları zamana denk geliyor. Asla onlar ve çobanları kadar zengin olamayacaklarını farketmeseler de sokağa sıçmaya başlayarak Araplaşma yolunda büyük ama insanlık için DEV bir geri adım attılar. Ben de bu Arabesk dinleme yavşaklığını anlayamıyorum lakin Boğaza bakıp duygulanan insanları ibne diye yaftalıyor bu şehir. Önemli değil gerçi bu çünkü fonda Emrah Ablak karikatürlerindeki öküzlerin baharey obaroy helelöy şeklinde örneklenebilecek sesleri yankılanıyorken İstanbul Boğazı sadece "su lan işte".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder