1.04.2012

FRP bazı şeyleri ÖLDÜRÜYOR!

Fantasy Role Playing (fantastik rol yapma oyunu) bir ara satanizm ve intiharlarla özdeşleştirilmişti. Fatih Altaylı bile bu durumdan çok etkilenip "Yüzüklerin efendisini okumadım ama eşim okumuş. Cinler periler akıllı adam işi mi efendim" tadında birşeyler söylemişti.
Dünya genelinde de FRP veya herhangi bir rol yapma oyunuyla ilgilenen (gönül vermiş demiyorum bakın) kişilere garip damgası yapıştırmak gibi bir gelenek var aslında.
FEKAT!
FRP dediğimiz şeyin kişiye neler kattığını kimse düşünmek istemiyor nedense.
Mesela ben yıllarca kender oynamış biri olarak hedefi olduğum ayrımcılığı saysam bitmez. Budur. Her ama her oyunda nerede olursam olayım hapise tıkıldım, sorgulandım ve çantalarım karıştırıldı. Sadece kısa boylu olduğum için. Bir de masa örtüleri mi kayganmış ne, paso çantada çatallar, kaşıklar falan. Bu durumun gerçek hayata yansıması ise şudur: ben ırkçı olamam arkadaşım... Ne hissettiğini biliyorsun bir yerden sonra. Durum bazen çok ciddi olabiliyor çünkü. Gerçekten adama bir şey anlatmak istiyorsun, pat, "Hadi ordan pis hırsız. Ver bakim çantanı."...
Hatırlayınca sinirlendim gene. Araya sıkıştırmak istediğim bir bilgi var kenderler laf sokmalarıyla meşhurdurlar. Maraşta dondurma, bizde bu. Yalamak istiyorsanız buyrun. (o cümlenin neresine " işareti koyacağımı bilemedim ama güzel bir örnektir. Normal başlayan bir cümleyi değiştirip karşı tarafın annesine falan yönlendirirler. Laf karşısında insanların sinirden elleri ayaklarına dolanır. Belki benim annem bir melekti bile diyemezler... çok eğlencelidirler)
Bunun diğer tarafı da şu: sana bağıran neticede cuma akşamları içmeye çıktığın adam olunca, onun karakteri üzerinden sana ayrımcılık yapmak zorunda kalması onda da aynı uyanışı yaratır. Ha yok mudur ırkçı frpci? Vardır. Örnek grup aldığınız her toplulukta mutlaka birileri salak olacaktır. Ne yazık ki böyle bu. 2 kişi alsak bile böyle olabiliyor hatta (ya biri ya ikisi birden yani).
Öte yandan oyun içindeki karakter arası dinamikler gözlemlendiğinde iki karakterin gerçek hayatta 10 senede kurulan dostluğu kurduğunu görürüz. Gerçek hayatta birbirinden tiksinen tipler aynı oyunda olmak zorunda kalırsa (ki az kişiyiz oluyor bazen böyle) oynadıkları karakterler de birbirinden tiksinir hatta bu karakterler durumu birbirini lava falan itmeye kadar götürebilirler.
Oyuncular aynı karakteri oynamaktan baydıklarında bambaşka birini oynayabilirler. Ben uzun süre kender oynadıktan sonra thri-kreen oynamaya geçtim. Muzur çocuk karakterinden dev peygamber devesine geçiş çok keyifli olmuştu. Arada tak tık ve benzeri sesleri çıkarıyor olmam burdan kalma bir alışkanlık. Böcek dilinin çok iyi bir gırtlak kaşıma egzersizi olduğunu farkettim.
Konuya dönüyorum.
Oyuncular birden çok karakteri oynadıkları için diğer oyuncular tarafından kolay çözümlenirler. Bu yüzden frpciler birbirlerini çabuk ve iyi tanırlar. Kişilerin kendi aralarındaki mesafe bu değerlendirmeye göre belirlenir.
Sıkıldığım için daha fazla yazmak istemiyorum. (bu cümledeki katkılarından dolayı Doğa Orkan Dere'ye teşekkür ederim. Kendisi ismini doğru yazabilmem için klavye yolladı ben de ö nerde lan demek zorunda kalmıyorum artık. Tabi insanlara sıkıldığımı belirtmek istediğimde cinsel münasebette bulunduğumu yazmak zorunda kalmaya da son.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder